søndag 31. mai 2009

Spar tid med IKT :-)


Her er noen påstand om hvor du spar tid gjennom å bruke pc i forhold til hvordan det var tidligere (for meg)



- Jeg kopierer ikke (så mye).
- Jeg deler sjelden ut noen papir (unntatt de som jeg deler ut for andre).
- Jeg skriver ikke lekser eller "husk" på tavlen.

- Jeg trenger ikke fysiskt ta hjem elevers arbeidsbøker.

- Jeg er ikke den eneste som kan lese eller ta del i elevens arbeid.
- Jeg trenger ikke å minne elever som har vært fraværende om hva som må gjøres.

- Jeg bruker ikke lærebøker så ofte.
Jeg har mindre telefonkontakt med foresatte.
- Jeg bruker ikke mye av mitt gamle materiale. (Det er i mer eller mindre grad omgjprt til digitalt materiale)

- Jeg før ikke karakterer på mer enn et sted.

- Jeg bruker sjelden videorom/videospillere
- Jeg bruker sjelden OH

- Jeg bruker sjelden DVD-spilleren.

- Jeg trenger ikke gå gjennom hele skolen for å informere en kollega om noe.
- Jeg trenger ikke å slepe tunge bøker.

- Jeg trenger ikke ta frem ordbøker, kart eller leksikon.

- Jeg trenger ikke rydde opp på pulten min. Må rydde opp blandt e-post men det går raskt

- Jeg bestiller ikke materiale fra AV sentralen, det som ligger tilgjengelig på nettet er mye mer interessant.
(Timene blir mer levende med animasjoner, youtube og lyd.)
- Jeg trenger ikke lete etter elevarbeiden. Alt ligger på harddisk eller nett.


Kom gjerne med flere argumenter for at DU sparer tid med hjelp av IKT (pc)

Nytt utseende på "app-launcher" til Google

De ni kvadratene   du klikker på når du er pålogget en googlekonto gjør det enkelt for deg å raskt få tilgang til Google-apper som for e...