Ferdig med studentlivet (for denne gang)

Etter fire år som deltidsstudent er jeg endelig klar med min master. Jeg kan dermed titulere meg lektor (noe som jeg ikke har bruk for ettersom jeg ikke er i skolen nå).
Det har vært fire slitsomme men morsomme år. Ingenting er gratis, du må jobbe for det.
Det som reddet meg var nok at jeg møtte Magnus Nohr fra Halden på NKUL i fjor og etter noen pils kom vi overrens om av vi skulle gjøre et forsøk å skrive oppgaven sammen. En beslutning jeg ikke skulle angre på.

Etter et år med skriving, to ukesturer til Tyrkia og mange skypesamtaler er vi endelig i mål. Oppgaven som handler om bruk av video som læringsressurs finner du her http://bit.ly/m2mmaster


Her konkluderer vi blant annet med:
 - studentene er fornøyde med lærerens egenproduserte videoer
 - bruk av video som læringsressurs forandrer ikke studiemønsteret til studenten i stor grad
 - det er små eller ikke noen forskjeller i studentgrupper som kjønn og alder
 - Faktorer som innvirker på opplevelsen er blant annet
 Kvalitet på video, lærerens formidlingsevne, fleksibilitet og grad av tekniske problemer
 - Mange studenter opplever et stort læringsutbytte

Argumenter for bruk av video i undervisningen er blant annet.
 Studenter….


  •  kan se på videoene hvor de vil og når de vil (fleksibilitet)
  •  kan repetere en auditiv og visuell undervisning (læringsstil)
  •  bestemmer selv i hvilket tempo de skal se videoen (tilpasset opplæring)
  •  blir mer motivert ved å bruke video (kan gi økt læring)
#MIEExpert2015

Kommentarer

Populære innlegg