søndag 12. januar 2020

Google-verktøy som bidrar til å engasjere elevene dine

Du har sikkert noen gang befunnet deg i et klasserom fullt av elever, og lurt på om noen liker innholdet dere arbeider med? Dette kan være en kjip følelse som lærer, spesielt med tanke på timene du legger ned i å forberede timene. Som lærere er et av hovedmålene våre i klasserommet, å engasjere elevene våre i meningsfulle aktiviteter. 


I dette innlegget skal jeg vise deg noen et verktøy som hjelper deg å engasjere elevene dine i nesten hvilken som helst leksjon. ( I de nærmeste ukene vil det komme flere verktøy) Å inkludere de riktige verktøyene, sammen med en strategisk tilnærming, kan hjelpe deg med å engasjere studentene slik at de investeres i det de lærer. Det er en enorm bonus hvis vi kan planlegge disse aktivitetene på rimelig tid og med enkle verktøy. Her skal du få noen tips


Google Tegning

Et av mine absolutte favoritt- og mest undervurderte verktøy i Google er Google Tegning. Illustrasjoner og bilder kan involvere omtrent ethvert alderstrinn av elever - fra barnehage helt opp til høyere utdanning. Google Tegninger gjør det mulig for brukere å lage tilpassede bilder og diagrammer for sitt tema der man kan samarbeide. Med en gang får du enkelt til engasjement og samarbeid med dette verktøyet.


Har du noen gang funnet deg selv på slutten av en leksjon der elevene dine brukte hele tiden på å finne og klippe ut bilder bare for å gå tom for tid og miste halvparten av brikkene? Dette var meg flere ganger enn jeg vil innrømme  :) Google Tegninger kan bidra til å løse dette dilemmaet. Å bruke Google Tegninger til sorteringer er en av mine favoritter - og hvis du er lærer på ungdomsskolen eller på videregående skole og synes sortering hovedsakelig er for grunnskoleelever, kan du henge med nå.
Google Tegning er en viktig grunn til at jeg er i stand til å få elevene mine til å fullføre skolene våre på ord. Se dette eksemplet for å se hvordan du setter opp en sortering ved hjelp av Google Tegninger i Engelsk.  Lag gjerne en kopi til deg selv! Legg merke til hvordan tegningen utnytter plassen utenfor "lerretet." Veiledningen og ordkortene er i dette blanke rommet av en grunn. Bare studentens arbeid vil ende opp med selve tegningen, og dette betyr at hvis studenten legger inn eller laster ned denne tegningen for å bruke et sted som en e-portefølje, etc., vil instruksjonene og ubrukte ordkort (hvis det er noen) ikke distrahere borte fra studentens arbeid.
Andre eksempel kn være 


Hvordan får elevene tilgang på en tegning/illustrasjon?

  • la dem lage en egen kopi fra lenken, (når tegningen er åpen, bare gå til Fil - velg lag en kopi
  • du kan endre lenken for å tvinge studentene til å lage en kopi
  • du kan embedde tegningen i et dokument og la elevene dobbeltklikke i den og forandre den etter behov
  • den beste måten (etter min mening) ville være å dele filen ut gjennom en oppgave i Google Classroom, enten som en hel tegning eller som en del av et dokument som de kan levere inn (ref gammel papirprøve som du likevel måtte rette)

Når du har begynt å konstruere bilder/illustrasjoner i Google Drawings, vil du ikke kunne stoppe! Du oppdager raskt at tegning kan brukes til å klassifisere polygoner, dyr, setninger,... . Og kanskje du også finner deg selv i å bruke Google tegning for å lage diagrammer for vannsyklusen, menneskekroppssystemer, atomer ... kanskje lager du et Choice Board. Hvem vet?! Mulighetene er endeløse!
Når du skal lage en tegning/illustrasjon, tenk på en aktivitet i klasserommet ditt, bare en, som Google Tegninger kan forbedre. Så brainstorm, lag og implementer leksjonen på rommet ditt. Jeg har en følelse av at du sammen med elevene dine raskt blir hekta på Tegninger
Lykke til

Ingen kommentarer:

Google Nettsteder (nye)

Google Nettsteder, eller jeg bør spesifisere, “Nye” Google Nettsteder kan være et ekstremt engasjerende verktøy. Googles Nettsteder er et...